На 21 Юни от 15:00ч в Художествена галерия – Русе ще бъде организиран уъркшоп на тема „Анимационното изкуство и изкуствения интелект“, воден от един от големите майстори на анимационното кино в България – Димитър Димитров Анимитер, който гостува в Русе, специално по покана на Художествена галерия – Русе и платформата за кинообразование kinoclub.bg.

Преди повече от 15 години Стив Джобс предсказа, че бъдещето принадлежи на взаимодействието между човека и машината, наричайки го “Разширен интелект / Advanced
intelligence”. В този 4-часов уъркшоп ще бъдат разгледани различни AI инструменти за създаване на анимации.

Ще се запознаем с възможностите на AI за писане на сценарии, концепция на изображения, композиция на кадри и специални ефекти.

Ще разширим знанията и уменията си чрез AI, за да създаваме визуални произведения, в които ние ще определяме границите и естетиката, а AI ще извърши единствено рутинната работа, като по този начин ще трансформира нашия творчески процес, като ни предостави повече свобода и време за вдъхновение!

Поради ограничения брой места, моля предварително да се запишете на номер 0899 654 243.

Това събитие е част от проект „Фестивал за съвременно изкуство – Русе 2025“, финансиран по програма „Култура“ на Община Русе, и се организира от Художествена галерия – Русе.

автор
Димитър Димитров

Димитър Димитров е завършил анимационна режисура в НАТФИЗ, при Проф. Доньо Донев. Продуцент с компания ”Метаморфоза”, аниматор в Gameloft, лектор в ARC Academy. Режисьор и художник на 20 късометражни филма, участвали в над 550 международни кинофестивала и получили над 70 награди. От 25 години работи във филмовата, телевизионна и гейм индустрия. “Открих същността и ценността в самия процес на правене на филми, и за мен той е единствено стойностният. Всъщност затова и работя толкова много – вече се настаних в този процес на създаване, и като че ли живея там. Когато потънеш дълбоко в творческия процес, виждаш, че той е един и същ, независимо за коя индустрия е насочен крайният резултат. Ако не прехвърлях опита си от филмите в игрите, и обратно, щеше да е невъзможно да се справям с разнообразните си, ежедневни задачи. Практиката в тези две несъвместими посоки - на авторското кино, и на гейм индустрията, поддържа интереса ми към анимацията жив, а желанието ми да се развивам – постоянно.”